3 rzeczy do zrobienia, by twój podcast miał rosnącą grupę odbiorców

Prowadzę podcast o sportach wytrzymałościowych w kontekście życia i kariery zawodowej. Zawodowo zajmuje się produkcją i edycją materiałów video (klipy reklamowe, konferencje, kursy online) oraz audio (podcasty, audiobooki). Dodatkowo uczę o tym czym zajmuje się na co dzień.

Opublikowano: 19.02.2020

Tworzymy treści nie dla siebie tylko dla naszych odbiorców. Warto pomyśleć co zrobić aby grono naszych słuchaczy się ciągle powiększało.

1. Nagrywaj!

Kilka odcinków na start podcastu to jedno. Jeśli chcesz aby twój podcast miał rosnącą liczbę odbiorców należy publikować odcinki w jakimś harmonogramie.

Optimum (i maksimum dla większości, dla których podcast to nie jest bardzo ważna część działalności) to publikacja co 2 tygodnie w stały dzień tygodnia

Ustal proces nagrywania! Aby powyższe pomysły się zmaterializowały powinniśmy mieć proces działania. Najlepiej jakby był on ubrany w checklistę. Chodzi o to aby jak najmniej męczyć się nad pamiętaniem co mamy wykonać lub spoglądać na cały projekt podcastu jako dużym przedsięwzięciu.

2. Niech twój podcast ma swój “dom”

Domek dla podcastu to miejsce, w którym odbiorca będzie mógł w łatwy sposób dotrzeć do wszystkich odcinków twojego podcastu ale również do innych twoich materiałów, wliczając zapis na newsletter.

Podcast jest medium, w którym kontakt z odbiorcą jest nieco utrudniony. To nie video na YouTube, pod którym znajduje się moduł komentarzy. Dlatego lista mailingowa jest dobrym pomysłem aby mieć dotarcie do odbiorców z informacją o nowych odcinkach, a przy okazji zbudować prywatny kanał do rozmów ze słuchaczami.

3. Dbaj o dotarcie do nowych odbiorców.

Zadbaj o marketing treści. Mówi się, że warto poświęcić tyle czas na marketing danego materiału ile na jego produkcję. W przypadku podcastów produkcja zwykle zajmuje kilka godzin (przygotowanie, nagranie, montaż, publikacja), więc być może zabraknie nam na wszystko czasu.

Warto jednak zrobić listę podstawowych działań marketingowych i umieścić je na końcu naszej checklisty produkcyjnej.

W tej liście warto zawrzeć kreatywne sposoby marketowania odcinka, np. zamiast punktu “wrzucić link do nowego odcinka podcastu na grupę XYZ” możesz wpisać “wrzucić link do nowego odcinka podcastu w 3 nowe miejsca, które odpowiadają grupie docelowej tego odcinka”. W ten sposób każdy odcinek ma szansę zgarnąć zupełnie nowego słuchacza.

Podobne artykuły…

Jak najłatwiej nagrać audio do podcastu (instrukcja dla nietechnicznego gościa)

Jak najłatwiej nagrać audio do podcastu (instrukcja dla nietechnicznego gościa)

Dość często dostaje materiały audio do montowania, w których jedna ze ścieżek jest bardzo słabej jakości. To standard gdy nagrywamy wywiad przez internet. Rozwiązaniem tego problemu jest poproszenie naszego gościa o nagranie własnego wokalu lokalnie, tj. przez niego samego. I tutaj zaczynają się często problemy, bo dana osoba nie wie jak to zrobić. Dlatego też nagrałem tę instrukcję.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciekawostki i nowości

Dołącz do mojej grupy podcasterów. Wpisz swój email, odbierz dokument o 5 ciekawostkach związanych z podcastingiem i otrzymuj co piątek najświeższe informacje i ciekawostki odnośnie produkcji audio i video.

Zgoda na przetwarzanie danych

Zapis się udał. Do usłyszenia! :)