3 rzeczy do zrobienia, by twój podcast miał rosnącą grupę odbiorców

5 działan aby twój podcast miał rosnącą grupę odbiorcow
Prowadzę podcast o sportach wytrzymałościowych w kontekście życia i kariery zawodowej. Zawodowo zajmuje się produkcją i edycją materiałów video (klipy reklamowe, konferencje, kursy online) oraz audio (podcasty, audiobooki). Dodatkowo uczę o tym czym zajmuje się na co dzień.

Opublikowano: 19.02.2020

Tworzymy treści nie dla siebie tylko dla naszych odbiorców. Warto pomyśleć co zrobić aby grono naszych słuchaczy się ciągle powiększało.

1. Nagrywaj!

Kilka odcinków na start podcastu to jedno. Jeśli chcesz aby twój podcast miał rosnącą liczbę odbiorców należy publikować odcinki w jakimś harmonogramie.

Optimum (i maksimum dla większości, dla których podcast to nie jest bardzo ważna część działalności) to publikacja co 2 tygodnie w stały dzień tygodnia

Ustal proces nagrywania! Aby powyższe pomysły się zmaterializowały powinniśmy mieć proces działania. Najlepiej jakby był on ubrany w checklistę. Chodzi o to aby jak najmniej męczyć się nad pamiętaniem co mamy wykonać lub spoglądać na cały projekt podcastu jako dużym przedsięwzięciu.

2. Niech twój podcast ma swój “dom”

Domek dla podcastu to miejsce, w którym odbiorca będzie mógł w łatwy sposób dotrzeć do wszystkich odcinków twojego podcastu ale również do innych twoich materiałów, wliczając zapis na newsletter.

Podcast jest medium, w którym kontakt z odbiorcą jest nieco utrudniony. To nie video na YouTube, pod którym znajduje się moduł komentarzy. Dlatego lista mailingowa jest dobrym pomysłem aby mieć dotarcie do odbiorców z informacją o nowych odcinkach, a przy okazji zbudować prywatny kanał do rozmów ze słuchaczami.

3. Dbaj o dotarcie do nowych odbiorców.

Zadbaj o marketing treści. Mówi się, że warto poświęcić tyle czas na marketing danego materiału ile na jego produkcję. W przypadku podcastów produkcja zwykle zajmuje kilka godzin (przygotowanie, nagranie, montaż, publikacja), więc być może zabraknie nam na wszystko czasu.

Warto jednak zrobić listę podstawowych działań marketingowych i umieścić je na końcu naszej checklisty produkcyjnej.

W tej liście warto zawrzeć kreatywne sposoby marketowania odcinka, np. zamiast punktu “wrzucić link do nowego odcinka podcastu na grupę XYZ” możesz wpisać “wrzucić link do nowego odcinka podcastu w 3 nowe miejsca, które odpowiadają grupie docelowej tego odcinka”. W ten sposób każdy odcinek ma szansę zgarnąć zupełnie nowego słuchacza.

Podobne artykuły…

Jaki mikrofon użyć do…

Jaki mikrofon użyć do…

Dwa tygodnie temu opowiadałem o sprzęcie do podcastowania. W dzisiejszym wpisie chcę pokazać ci jak różne mikrofony spisują się w różnych zastosowaniach oraz w jaki sposób te mikrofony montować by osiągnąć najlepszy efekt.

Jak szybko poprawić dźwięk we vlogu lub podcaście?

Jak szybko poprawić dźwięk we vlogu lub podcaście?

Czas to pieniądz, a ostatnimi czasy chcemy robić tak wiele rzeczy, że czas nam się mocno kurczy. Sytuacja ta powoduje, że wiele nie chcemy spędzać zbyt dużej ilości czasu na dopieszczaniu poszczególnych elementów naszych produkcji video lub podcastów. Są jednak sposoby na szybką poprawę dźwięku.

Jaki potrzebuje sprzęt do nagrywania podcastu?

Jaki potrzebuje sprzęt do nagrywania podcastu?

Jakie urządzenia potrzebujesz, by nagrywać podcast? Co po kolei kupować gdy zbierasz sprzęt? Co warto kupić na początku, a z czym można zaczekać? No i najważniejsze: na co zwracać uwagę dobierając poszczególne elementy twojego podcastowego zestawu?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciekawostki i nowości

Dołącz do mojej grupy podcasterów. Wpisz swój email, odbierz dokument o 5 ciekawostkach związanych z podcastingiem i otrzymuj co piątek najświeższe informacje i ciekawostki odnośnie produkcji audio i video.

Zgoda na przetwarzanie danych

Zapis się udał. Do usłyszenia! :)