3 rzeczy do zrobienia, by twój podcast miał rosnącą grupę odbiorców

Tworzymy treści nie dla siebie tylko dla naszych odbiorców. Warto pomyśleć co zrobić aby grono naszych słuchaczy się ciągle powiększało.

1. Nagrywaj!

Kilka odcinków na start podcastu to jedno. Jeśli chcesz aby twój podcast miał rosnącą liczbę odbiorców należy publikować odcinki w jakimś harmonogramie.

Optimum (i maksimum dla większości, dla których podcast to nie jest bardzo ważna część działalności) to publikacja co 2 tygodnie w stały dzień tygodnia

Ustal proces nagrywania! Aby powyższe pomysły się zmaterializowały powinniśmy mieć proces działania. Najlepiej jakby był on ubrany w checklistę. Chodzi o to aby jak najmniej męczyć się nad pamiętaniem co mamy wykonać lub spoglądać na cały projekt podcastu jako dużym przedsięwzięciu.

2. Niech twój podcast ma swój “dom”

Domek dla podcastu to miejsce, w którym odbiorca będzie mógł w łatwy sposób dotrzeć do wszystkich odcinków twojego podcastu ale również do innych twoich materiałów, wliczając zapis na newsletter.

Podcast jest medium, w którym kontakt z odbiorcą jest nieco utrudniony. To nie video na YouTube, pod którym znajduje się moduł komentarzy. Dlatego lista mailingowa jest dobrym pomysłem aby mieć dotarcie do odbiorców z informacją o nowych odcinkach, a przy okazji zbudować prywatny kanał do rozmów ze słuchaczami.

3. Dbaj o dotarcie do nowych odbiorców.

Zadbaj o marketing treści. Mówi się, że warto poświęcić tyle czas na marketing danego materiału ile na jego produkcję. W przypadku podcastów produkcja zwykle zajmuje kilka godzin (przygotowanie, nagranie, montaż, publikacja), więc być może zabraknie nam na wszystko czasu.

Warto jednak zrobić listę podstawowych działań marketingowych i umieścić je na końcu naszej checklisty produkcyjnej.

W tej liście warto zawrzeć kreatywne sposoby marketowania odcinka, np. zamiast punktu “wrzucić link do nowego odcinka podcastu na grupę XYZ” możesz wpisać “wrzucić link do nowego odcinka podcastu w 3 nowe miejsca, które odpowiadają grupie docelowej tego odcinka”. W ten sposób każdy odcinek ma szansę zgarnąć zupełnie nowego słuchacza.

Podobne artykuły…

Jaki mikrofon użyć do…

Jaki mikrofon użyć do…

Dwa tygodnie temu opowiadałem o sprzęcie do podcastowania. W dzisiejszym wpisie chcę pokazać ci jak różne mikrofony spisują się w różnych zastosowaniach oraz w jaki sposób te mikrofony montować by osiągnąć najlepszy efekt.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.