Jak szkoły, dzieci i nauczyciele radzą sobie z przeniesieniem nauki do internetu? Jak my radzimy sobie z pracą z domu? Jakie narzędzia przydadzą się w komunikacji w dzisiejszych czasach?
Jak wygląda e-nauka w szkole podstawowej?
Moje doświadczenia są takie, że dzieci w pierwszej fazie bardzo ochoczo przystąpiły do nauki.
Istotne jest aby osoba prowadząca klasę zaproponowała sposób komunikacji i przypominała o tym gdy sytuacja nie idzie tak jak powinna. Dzięki uporządkowanej komunikacji każdy łatwiej odnajdzie się w strumieniu wiadomości oraz rzeczach do zrobienia.
Jeśli na kanałach z “merytoryką” robi się bałagan, to zawsze można zrobić np. grupę na FB ze wszystkimi osobami w klasie aby tam mogły się “wyszaleć”
Narzędzia do spotkań LIVE
Narzędzia wspominane przez nas:
– Zoom.us – narzędzie do videokonferencji, które raz na jakiś czas okrywa się złą chwałą z uwagi na różnego rodzaju błędy bezpieczeństwa
– StreamYard – dobre do robienia live’ów
– Loom – fajne do robienia screencastów
– Google Classroom – zajęcia szkolne przez internet (komunikacja i zadania do zrobienia)
– Google Hangouts – telekonferencje audio lub audio-video
Ciekawym pomysłem na prowadzenie lekcji w formie video jest zebranie klasy w zamkniętej grupie na FB. Prowadząc lekcje video w postaci live’a na tej grupie pozwalamy każdemu obejrzeć lekcję na żywo oraz w późniejszym terminie jeśli jest taka potrzeba.
W tym wypadku nauczyciel staje się w pewnym aspekcie osobą publiczną i materiał z jego osobą może być łatwo dystrybuowalny dalej. Może to być problemem choć do tej pory nie widziałem nadużyć tego rodzaju ale nie słyszałem też aby nauczyciele w ten sposób prowadzili zajęcia.
Smutna prawda jest taka, że zajęcia obecnie zwykle ograniczają się do “przeczytaj w książce to”, “obejrzyj na YT ten film”, “zrób z ćwiczeń zadania x, y, z”.
0 Comments