“Jak dotrzeć do słuchaczy?” – to pytanie pojawia się nad wyraz często. Zwykle nowy podcasterzy myślą o aktywnym działaniu w social mediach. Tym samym zapominają o pracy u podstaw. Dobry proces produkcji podcastu pozwala na lepsze dotarcie organiczne z naszą treścią, a w dłuższej perspektywie zdobywamy publikę, które chce nas słuchać.
W trakcie nagrania Ewelina wspominała o planszy przedstawiającej cały proces tworzenia podcastu od strony dobrego SEO. To wizualna wersja zbioru dobrych praktyk, które warto przemyśleć, zaplanować i wdrożyć u siebie 🙂
Ściągnij planszę wraz z linkiem do świetnego artykułu o SEO dla podcastów.
Tematy poruszane w odcinku:
- od jakiego momentu w procesie tworzenia podcastu zacząć myśleć o SEO
- czy strona WWW jest potrzebna
- czy transkrypcja jest wymagana
- jak Google pozycjonuje podcasty
- czym są dane strukturalne w przypadku podcastu
- gdzie dystrybuować podcasty
- cross linkowanie w podcastach
- promowanie dobrych recenzji
- zarządzanie reputacją w wyszukiwarce
- skąd brać informacje o tym co i jak działa
- zbiór dobrych praktyk
Osoby, narzędzia i podcasty, które pojawiły się podczas rozmowy:
- Fox strategy
- Ewelina Podrez (WWW | Facebook)
- Podcast Dziennik Budowy Firmy
- Google Trends
- Google Keyword Planner
- ahrefs
- Senuto
- SEMstorm
- Answer the public
- UberSuggest
- Snip dla WordPress
- Spreaker
- Headliner
- StreamYard
- Podcast SEO Fridays
- Podcast Prawo dla Biznesu
Wersja audio
Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:06:44 — 61.1MB)
Subskrybuj: Apple Podcasts | Spotify | RSS | More
0 Comments