015: Pięć etapów drogi słuchacza podcastów

W sprzedaży mówi się o lejku zakupowym lub o poszczególnych etapach, które klient pokonuje w drodze do zakupu produktu. Czy można przełożyć ten sposób myślenia na podcasty? Jak wygląda droga słuchacza od niewiedzy do subskrypcji naszego podcastu?

Pięć etapów czyli:

  1. Osoba dowiaduje się o istnieniu danego podcastu (ktoś jej powie, przez sociale, reklamy, dojście organiczne, crossy, reklamy w innych podcastach)
  2. Proces decyzyjny “czy chcę tego posłuchać” (czy to właściwy temat, rekomendacje, oceny, kwestia odpowiedniej chwili)
  3. Decyzja – odsłuchanie na próbę
  4. Subskrypcja (gdy “odsłuchanie na próbę” było fajne)
  5. Retencja (słucha kolejnych odcinków, dzieli się informacją o nowych odcinkach)

Osoby, narzędzia i podcasty, które pojawiły się podczas rozmowy:

Wersja audio

Wersja wideo

Podobne artykuły…

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *