W sprzedaży mówi się o lejku zakupowym lub o poszczególnych etapach, które klient pokonuje w drodze do zakupu produktu. Czy można przełożyć ten sposób myślenia na podcasty? Jak wygląda droga słuchacza od niewiedzy do subskrypcji naszego podcastu?
Pięć etapów czyli:
- Osoba dowiaduje się o istnieniu danego podcastu (ktoś jej powie, przez sociale, reklamy, dojście organiczne, crossy, reklamy w innych podcastach)
- Proces decyzyjny “czy chcę tego posłuchać” (czy to właściwy temat, rekomendacje, oceny, kwestia odpowiedniej chwili)
- Decyzja – odsłuchanie na próbę
- Subskrypcja (gdy “odsłuchanie na próbę” było fajne)
- Retencja (słucha kolejnych odcinków, dzieli się informacją o nowych odcinkach)
Osoby, narzędzia i podcasty, które pojawiły się podczas rozmowy:
- nadajesz.online #13: SEO podcastu – jak organicznie dotrzeć do nowych słuchaczy
- podcastindex.org
- Razem Lepiej podcast
- Herra On Air
Wersja audio
Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:06:07 — 60.6MB)
Subskrybuj: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS | More
0 Comments